۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

از اعلام اعتصاب کارگران برای آزادی کارگران زندانی و همهی زندانیان سیاسی به حمایت بر خیزیم!


از اعلام اعتصاب کارگران

برای آزادی کارگران زندانی و همهی زندانیان سیاسی

به حمایت بر خیزیم!



سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد تهران دربیانیهای خواهان آزادی فریبرز رئیسدانا شده است و سندیکای کارگران کارخانهی قند مرودشت و همچنین سندیکای آزاد کارگران مهاجر اراک هر کدام طی اطلاعیههای جداگانهای برای آزادی فریبرز رئیسدانا اعلام فراخوان برای اعتصاب کردهاند. در این میان خبر میرسد که نیروهای امنیتی رژیم بعد از صدور این اطلاعیهها درکارخانهی قند مرودشت کارگران را تهدید کردهاند وکنترل خود را برکارخانه افزایش دادهاند.

ما از اعلام اعتصاب و اقدام شجاعانهی کارگران، به حمایت برخاسته و همگان را به همبستگی با کارگران ایران فرا میخوانیم. اعتصاب را درسایهی تشکل، مهمترین سلاح کارگران در مبارزه برای رسیدن به خواستها و مطالبات بر حق​​شان میدانیم. هر اعتصاب و مبارزهی متحد کارگری، کارگران را به نیروی طبقاتیشان و ضرورت متشکل شدن در تشکلهای تودهای طبقاتی بیشتر باورمند میسازد. ما کارگران نیروئی هستیم که توانائی رساندن جامعه به رفاه و آزادی را داریم، فقط باید که به ارادهی جمعیمان باور داشته باشیم و با ارتقاء آگاهی طبقاتی و سیاسیمان شرایط شکست نظام سرمایهداران و تسخیر قدرت سیاسی برای به وجود آوردن دنیائی فارغ از ستم و استثمار را فراهم سازیم. خبر این اعتصاب را به اطلاع همهی کارگران برسانیم و همطبقهایهایمان را برای پشتیبانی کردن از این اقدام کارگران اراک و مرودشت بسیج نمائیم.

تا به امروز هزاران اعتصاب و اعتراض کارگری بیوقفه برای خواستهها و مطالبات به حق کارگری فراخوانده شده است. این فراخوان قدمی مهم در مبارزات کارگری است که برای رهایی همکاران و یارانمان نیز لازم است، باید دست ازتولید کشید و اعتصاب را برای چنین اهداف مهمی نیز فراخواند.

ما ضمن اعلام همبستگی با سندیکاهای کارگری وتشکلهای مستقل کارگری در ایران از پیشنهاد اعتصاب برای آزادی فریبرزرئیس دانا و سایرکارگران زندانی و دیگر زندانیان سیاسی استقبال میکنیم و امیدواریم اعتصابات کارگری برای آزادی و دفاع از همهی زندانیان سیاسی وکارگران و فعالین حقوق کارگران گسترش و ادامه پیدا کند.

زنده باد همبستگی کارگران

پیش به سوی اعتصاب سراسری کارگران برای آزادی همه ی زندانیان سیاسی

کمیته ی همبستگی کارگران ایران و ترکیه

کمیته ی همبستگی کارگران ایران و سوئد

جمعی از فعالین کارگری (جافک)

2011/1/16

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر